Dbamy o Twoją prywatność! Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich osobom trzecim. Pliki cookie pozwalają na poznanie twoich preferencji na podstawie zachowań w serwisie. Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Cookies. Rozumiem
Godziny otwarcia: Poniedziałek - Piątek: 8.00-16.00; Sobota i Niedziela-nieczynne

FAQ

1. Co to jest projekt gotowy/typowy?

W taki sposób określa się koncepcję architektoniczną budynku, która nie jest wykorzystywana tylko w jednostkowym przypadku, lecz stosowana wielokrotnie i świadomie rozpowszechniana w celu tworzenia takich samych obiektów budowlanych. Mimo że za każdym razem wykorzystywany jest ten sam projekt, warunki terenu czy plan zagospodarowania przestrzennego sprawiają niekiedy, że konieczne są pewne modyfikacje, dlatego też niezbędne jest każdorazowa adaptacja zakupionej koncepcji.

2. W jaki sposób sprawdzić, czy projekt mieści się na działce?

Weryfikacji można dokonać w prosty sposób, poprzez sprawdzenie informacji zamieszczonych w interesującym nas projekcie. Po wejściu w szczegóły takiej koncepcji wyświetlają nam się dane, wśród których możemy znaleźć pozycję, która nosi nazwę: “Minimalne wymiary działki”. Tam mamy zamieszczone informacje o gabarytach, które w tym przypadku powinna mieć nieruchomość, aby móc na niej zrealizować interesującą nas inwestycję. W przypadku wątpliwości, zachęcamy do kontaktu z naszą pracownią: https://www.moj-dom-projekty.pl/kontakt

3. Jakie są minimalne odległości od granicy działki?

W tym zakresie należy stosować się do przepisów, które szczegółowo są określane przez Rozporządzenie Ministra Infrastruktury. W standardowych sytuacjach taka odległość wynosi 4 metry, w przypadku ścian z oknami lub drzwiami, a także 3 metry, gdy mamy do czynienia ze ścianami, które ich nie posiadają.

Możliwe jest staranie się o zmniejszenie tej odległości do 1,5 metra, a dzieje się tak w przypadku umieszczenia takiego zapisu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub w ramach uzyskanej zgody organu administracyjnego. Gdy na sąsiedniej działce istnieje budynek postawiony w granicy działki, możliwe jest także postawienie własnego budynku, który będzie do niego przylegał.

4. W jaki sposób mogę otrzymać rysunki szczegółowe do projektu?

W przypadku zainteresowania rysunkami szczegółowymi, zachęcamy do skontaktowania się z nami i złożenia indywidualnego zapytania w tej sprawie. Można w tej sytuacji skorzystać chociażby z funkcjonalności: “Zapytaj o projekt”, która jest umieszczona przy każdym prezentowanym projekcie domów. Wówczas po wypełnieniu formularza z podstawowymi danymi oraz złożoną prośbą możemy udostępnić takie informacje zainteresowanemu klientowi.

5. Co zawiera projekt?

Oferowana przez nas dokumentacja to 3 komplety projektu architektoniczno-budowlanego oraz projeltu technicznego. Pierwsza obejmuje kwestie architektoniczne, druga zaś zawiera część konstrukcyjną budynku oraz projekty instalacji wewnętrznych, najpierw centralnego ogrzewania, wodno-kanalizacyjną oraz gazową, a ostatni dokument jest poświęcony systemowi elektrycznemu. W każdej z nich zawarty jest opis techniczny, a także część rysunkowa oraz dodatkowe elementy, takie jak chociażby zestawienie podstawowych materiałów.

6. Czy projekty są dostępne w odbiciu lustrzanym?

Tak, nasze projekty można zobaczyć również w odbiciu lustrzanym bez składania dodatkowych pytań i próśb do naszej firmy. W tym celu wystarczy po wejściu w interesującą nas koncepcję kliknąć w ikonkę “Odbicie lustrzane”, która znajduje się pod zdjęciami zaraz na górze strony z projektem domu. Wówczas otrzymamy obraz w takim kształcie, jaki chcemy zobaczyć bez większych problemów.

7. Czy kupując projekt mogę otrzymać również jego wersję elektroniczną?

Oczywiście, jest taka możliwość. W przypadku wyrażenia chęci przez naszego Klienta, przesyłamy zakupioną również w wersji elektronicznej. Wówczas rysunki obejmujące część architektoniczną, konstrukcyjną oraz instalacje wewnętrzne są przekazywane w formacie PDF na wskazany adres mailowy.

8. Czy wprowadzenie zmian do projektu jest możliwe? Kto wprowadza zmiany do projektu - Państwa firma czy inny architekt?

Możliwe jest wprowadzenie określonych zmian w projekcie domu bez naruszenia praw autorskich przez dowolnego projektanta z odpowiednimi uprawnieniami, który będzie dokonywał adaptacji koncepcji do konkretnej działki budowlanej. Szczegółowy zakres możliwych do wykonywania zmian można przeczytać na podstronie: https://www.moj-dom-projekty.pl/strona/informacje-ogolne w zakładce “Zmiany w projekcie – adaptacja". Chęć przeprowadzenia innych korekt niż wyszczególnione wymagają z kolei uzyskania zgody autora projektu.

Istnieje możliwość wykonania zmian przez naszą firmę. W takim przypadku prosimy o kontakt z nami i złożenia indywidualnego zapytania w tej sprawie. W odpowiedzi prześlemy koszt tych zmian oraz termin realizacji.

9. Na jakie zmiany wyrażacie Państwo zgodę?

Zmiany są dozwolone bez żadnych konsekwencji i konieczności występowania o dodatkowe zgody w kilku przypadkach. Należą do nich chociażby korekty w zakresie wykorzystania materiałów wykończeniowych, ale także umiejscowienia instalacji elektrycznej w budynku. Dozwolone są również zmiany w zakresie wykorzystania materiałów potrzebnych do wykonania ścian czy stropu obiektu, jeśli podstawowe wymagania w zakresie konstrukcyjnym zostaną utrzymane. Pełen zakres możliwych do przeprowadzenia zmian można znaleźć na podstronie https://www.moj-dom-projekty.pl/strona/informacje-ogolne, w zakładce dotyczącej adaptacji projektu.

10. Na czym polega adaptacja projektu?

Po zakupieniu projektu konieczne jest jego dostosowanie do warunków panujących w danej lokalizacji, który nazywany jest właśnie adaptacją. W szczególności w zakres takich działań wchodzi wprowadzenie koniecznych zmian, które są niezbędne, aby projekt mógł być dostosowany chociażby do miejscowych planów zagospodarowania terenu, ale także uzupełnienie dokumentacji, zgodnie z przepisami obowiązującymi na danym obszarze.

11. Jak zamówić projekt?

Sposobów na zamówienie projektu jest kilka, a wybór najwygodniejszej opcji jest zależny do Państwa. Można to zrobić internetowo zarówno za pomocą naszej strony internetowej, wybierając konkretny projekt spośród przedstawionych propozycji i postępując zgodnie z kolejnymi instrukcjami, jak i przesyłając maila na adres projekty@mój-dom.pl. Poza tym można to zrobić również telefonicznie, wykorzystując dwa dostępne numery telefonów: +48 33 479 79 71, a także +48 502 483 679. Zachęcamy również do osobistej wizyty w naszej firmie, która jest umiejscowiona na terenie Cieszyna, przy ulicy Stawowej 48.

12. Jak długo będę oczekiwać na projekt?

Złożone zamówienia są przez nas realizowane w ciągu maksymalnie 7 dni roboczych. Pracujemy nad przygotowaniem projektów dla naszych klientów od poniedziałku do piątku, a za moment rozpoczęcia realizacji przyjmujemy telefoniczną weryfikację zlecenia lub moment zaksięgowania wpłaty, w przypadku wybrania opcji wcześniejszej płatności na konto bankowe.

13. Kto pokrywa koszty przesyłki?

W przypadku zamówień realizowanych na terenie Polski jest ona całkowicie bezpłatna dla naszych klientów. Gdy przesyłka ma być dostarczona za granicę, jej koszt jest indywidualnie ustalany z klientem w zależności od lokalizacji, do której wszystkie egzemplarze projektu mają zostać wysłane.

14. Czy wysyłacie katalog za granicę?

Tak, realizujemy również wysyłkę projektów poza granice kraju. W takim przypadku jej koszt jest ustalany z klientem indywidualnie, dlatego zachęcamy do kontaktu z naszym doradcą w celu ustalenia szczegółów wysyłki.

15. Czy można zwrócić zakupiony projekt lub wymienić na inny?

Istnieje zarówno możliwość zwrotu, jak i wymiany projektu na inny. W przypadku zwrotu można dokonać tej czynności w ciągu 14 dni od momentu jego otrzymania, a taką chęć powinno się zgłosić do nas telefonicznie. Wówczas ustalimy wszystkie szczegóły. W przypadku wymiany klient ma na to aż 45 dni od momentu zakupu. Więcej informacji na temat obu tych możliwości i reguł związanych również z warunkami wysyłki można przeczytać na podstronie https://www.moj-dom-projekty.pl/strona/warunki-handlowe, zapoznając się z sekcjami: “Warunki zwrotu projektu”, a także “Warunki wymiany projektu”.

16. W jaki sposób otrzymać dodatkową zgodę na zmiany?

Dokonanie innych zmian niż przewidziane przez podstawowe zasady adaptacji wymagają złożenia zgłoszenia przez inwestora. Następnie możliwe jest uzyskanie pisemnej zgody autora projektu. Wówczas dopiero możliwe jest przeprowadzenie dodatkowych zmian w koncepcji architektonicznej, które powinny zostać w wyraźny sposób zaznaczone na zakupionym projekcie.

17. Czy istnieje możliwość zakupu dodatkowego egzemplarza projektu?

Tak, jest taka możliwość. W przypadku wyrażenia takiej chęci, zachęcamy do kontaktu mailowego na projekty@mój-dom.pl lub zgłoszenia telefonicznego, a wszystkie szczegóły zostaną wyjaśnione przez naszych doradców, łącznie z kosztami, które wyniesie realizacja dodatkowej usługi.